Mimo informací k provozní oblasti a fungování finančních úřadů, finanční správa zve-řejnila i daňové úlevy, o které mohou poplatníci požádat. Vzhledem k tomu, že daňová legislativa umožňuje při živelných pohromách zmírnit související dopady na občany i firmy.
Nejdůležitější body, které finanční správa uvádí, jsou následující:
- žádost o posečkání s úhradou daně nebo o její zaplacení ve splátkách
- žádost o úpravu nebo upuštění od záloh na daň
- žádost o prodloužení lhůty k podání daňového přiznání
- žádost o prominutí příslušenství daně (pokuty, úroky z prodlení atd.)
- osvobození od správních poplatků (souvisejících s úkony v daňovém řízení)
- osvobození finančních i jiných darů od daně z příjmů fyzických i právnických osob
- osvobození od daně z nemovitostí (obecně závaznou vyhláškou – nejdéle na dobu 5 let)
Podrobnější informace k uvedeným žádostem a osvobozením lze nalézt
na stránkách
finanční správy.
Na dané stránce lze nalézt také odkazy, kde je možné stáhnout vzory
uvedených žádostí. Tyto vzory je možné stáhnout nebo přímo elektronicky
odeslat i na webu MojdeDaně (online
finanční úřad).
Mimo daňové úlevy, jsou podobné podmínky poskytnuty plátcům i ze strany institucí sociálního zabezpečení. Plátci pojistného, kteří byli zasaženi povodněmi, mohou žádat o prominutí penále za neplacení pojistného, a to z důvodu tvrdosti u příslušné správy sociálního zabezpečení. Tato žádost musí obsahovat relevantní důvody a musí být doložena společně s čestným prohlášením.